FOCUS SCULPTURAAL olv DOREEN POESEN
(EERSTE JAAR)
Je krijgt een uitgebreide basiskennis van keramiek.
De belangrijkste technieken voor het opbouwen met klei komen aan bod, zoals het werken met rollen, platen, vol opbouwen en draaien. Je leert ook je werk afwerken door het gebruik van engobe en glazuur en verschillende decoratietechnieken.
Naast de aandacht voor de technieken is er aandacht voor je eigen creativiteit en persoonlijke
inbreng.
FOCUS SCULPTURAAL olv JUDITH SCHILS
(TWEEDE t.e.m. VIJFDE JAAR)
Na een algemene inleiding in het 1e jaar, wordt in het 2e jaar de kennis toegepast in de schaalvorm en leren we porselein gieten. Het maken van giet- en opbouwmallen komt uitvoerig aan bod. In het 3e en 4e jaar komt het erop aan je kennis nog meer creatief te gebruiken en persoonlijke oplossingen te zoeken voor een vormelijk of inhoudelijk gesteld probleem. In het 5e jaar wordt er in samenspraak met Judith een persoonlijk project uitgebouwd. De leerkracht streeft ernaar de eigenheid van
iedere leerling te ontdekken en te werken aan persoonlijke ontwikkeling. De inbreng van de cursist
(EERSTE JAAR)
Je krijgt een uitgebreide basiskennis van keramiek.
De belangrijkste technieken voor het opbouwen met klei komen aan bod, zoals het werken met rollen, platen, vol opbouwen en draaien. Je leert ook je werk afwerken door het gebruik van engobe en glazuur en verschillende decoratietechnieken.
Naast de aandacht voor de technieken is er aandacht voor je eigen creativiteit en persoonlijke
inbreng.
FOCUS SCULPTURAAL olv JUDITH SCHILS
(TWEEDE t.e.m. VIJFDE JAAR)
Na een algemene inleiding in het 1e jaar, wordt in het 2e jaar de kennis toegepast in de schaalvorm en leren we porselein gieten. Het maken van giet- en opbouwmallen komt uitvoerig aan bod. In het 3e en 4e jaar komt het erop aan je kennis nog meer creatief te gebruiken en persoonlijke oplossingen te zoeken voor een vormelijk of inhoudelijk gesteld probleem. In het 5e jaar wordt er in samenspraak met Judith een persoonlijk project uitgebouwd. De leerkracht streeft ernaar de eigenheid van
iedere leerling te ontdekken en te werken aan persoonlijke ontwikkeling. De inbreng van de cursist